ill title Technické informace Škoda 1202 STW

 

Praktičtí následovníci Škoda 1200/1201 a to 1202 STW, 1202 Furgon, 1202 PickUp

Praktičtí následovníci V pobočném závodě AZNP ve Vrchlabí se začalo v roce 1961 vyrábět kombi Škoda 1202 (typ 981). Technicky vycházelo z typu Škoda 1200/1201, od kterého převzalo motor a podvozek s centrálním mazáním, řadu dílů ale přebíralo i od tehdy vyráběného typu Octavia.

Nová, modernější karoserie byla větší a hlavně širší (1700 mm), takže při zachování rozchodu kol z typu 1200/1201 (vpředu 1250 mm, vzadu 1320 mm) byla kola utopena v karoserii. Prostorný vůz s velkým zavazadlovým prostorem uvezl až 650 kg nákladu, v provedení pick-up dokonce 710 kg. Nový byl i interiér s jednoduchou přístrojovou deskou z typu Octavia, průběžnou lavicí vpředu i vzadu, řadicí pákou pod volantem (v posledním roce výroby se přestěhovala na podlahu), velkým volantem (vůz neměl posilovač řízení) a koženkou čalouněnými výplněmi dveří. Kromě provedení kombi se Škoda 1202 dodávala i jako dodávka, sanitka, pick-up a pohřební vůz.

V roce 1969 došlo ke zvýšení výkonu motoru (zvýšila se komprese) na 37,5 kW (51 k) při 4600 min-1. Celkem bylo vyrobeno kolem 47 500 kombi typu 1202, ceny se pohybovaly kolem 44 000 Kčs.

Čtyřdveřový čtyř až pětimístný vůz kombi, vpravo dvoje a vlevo jedny dveře, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1221 cm³, vrtání 72 mm a zdvih 75 mm, komprese 7,5, karburátor Jikov, výkon 34 kW (47 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 87 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2685 mm, rozchod 1250/1320 mm, vnější rozměry 4485x1700x1580 mm, hmotnost 1080 kg, maximální rychlost 110 km/h.
 

 

ill title Jak poznáte, že se jedná o Škodu 1202?